بهینه سازی سئو

آموزش گوگل سرچ کنسول

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸ ق.ظ

آموزش گوگل سرچ کنسول

معرفی دوره، آموزش جامع Google Search Console

تا زمانی که از عملکرد خود اطلاعی نداشته باشیم نمی توانیم میزان موفقیت خود را سنجیده و در مسیر بهبود آن حرکت کنیم. بنابراین داشتن یک برنامه مشخص برای آنالیز مداوم عملکرد، از ارکان جدایی ناپذیر بهینه سازی سایت و سئو محسوب میشود. برای بررسی وضعیت سئو سایت خود نیازمند ابزارهای مناسب هستیم. بهترین مرجع برای این کار ابزارهای معرفی شده توسط گوگل هستند و همین نکته ساده اهمیت آموزش گوگل سرچ کنسول را به ما نشان میدهد.

 

Google Search Console یک ابزار قدرتمند و در عین حال رایگان برای مدیریت و بهبود وضعیت سئو سایت شماست. این ابزار مستقیما توسط گوگل طراحی شده است و اطلاعاتی به شما ارائه میدهد که درهیچ یک از ابزارهای آنلاین سئو قابل دسترسی نیست. ابزار گوگل وبمستر به شما کمک میکند تا کلیه نقاط ضعف و قوت سایت را شناسایی کرده و از سلامت و امنیت آن مطمئن شوید.

ابزار سرچ کنسول در حال گذار از نسخه قدیم خود به نسخه جدید است و در این مدت بخش های زیادی از آن به پنل جدید منتقل شده است با این حال هنوز برخی از امکانات در پنل قدیمی در دسترس بوده و ابزار جایگزینی برای آن ارائه نشده است. به همین منظور در این کارگاه پنل جدید به صورت کامل آموزش داده شده و در بخش هایی به نسخه قدیمی وبمستر تولز مراجعه خواهیم کرد.

 

 

یک ابزار وبمستر تولز وبسایت است که به شکل رایگان از سمت گوگل ارائه می‌شود تا در جهت بررسی و حفظ موقعیت سایت شما در نتایج جستجو گوگل کمک کند. هر چند ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل برای قرارگرفتن در نتایج جستجو گوگل مورد نیاز نیست، اما ثبت سایت و اعمال تنظیمات در گوگل وبمستر به شما برای درک اینکه گوگل سایت شما را چطور می بیند کمک می‌کند، و می‌توانید از طریق وبمسترتولز گوگل تغییرات لازم را ایجاد کنید تا در نتایج جستجوی گوگل، به بهترین شکل دیده شوید.

با ما همراه باشید تا به کمک دوره آموزش تصویری متنی سرچ کنسول گوگل (وبمسترتولز) در سایت میزفا باعث افزایش رتبه سایت و بهینه سازی سئو وبسایت خود شوید.

 

Structured Data

بخش Structured Data در کنسول سرچ گوگل به ما چه می گوید؟

هر صاحب وبسایت یا شرکتی می تواند درک کند که پیاده سازی صحیح داده های ساختار یافته کار دشواریست. ممکن است که کدهای مربوطه را به صفحات اضافه کرده، اما عملا چیزی در نتایج جستجو مشاهده نکنید.

 

خوشبختانه گوگل کار دشوار ماجرا را برای ما انجام داده است. بعد از قرار دادن داده های ساختار یافته در صفحات سایت به مسیر Google Search Console > Search Appearance > Structured Data رفته و به چک و بررسی خطاهای احتمالی بپردازید.

 

برای آموزش سئو به تیم آژانس تبلیغاتی ای نگاه بپیوندید

 

دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر به کمک ابزار Search Performance

یکی از کاربردی‌ترین و تأثیرگذارترین ابزارهای گوگل وبمستر بخش Search Analytics است که به کمک ان قادر بودید جایگاه سایت در کلمات کلیدی مختلف و میزان جستجوی ماهانه و روزانه این کلمات را به دست آورید. در نسخه جدید ابزاری بانام Search Performance معرفی‌شده که عملاً نسخه جهش‌یافته‌ای از همان ابزار Search Analytics با ظاهری زیباتر و کارایی بهتر است.

 

 

 

درباره دوره آموزشی

 

گوگل سرچ کنسول که شاید با نام وبمستر تولز بشناسید آپدیت جدید گوگل می باشد که در سال 2018 از نسخه بتا خارج شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.

سرچ کنسول یکی دیگر از ابزاری است گوگل بصورت رایگان در اختیار مدیران سایت گذاشه است تا بتوانند بصورت دقیق و حرفه ای سایت خود را مدیریت کنند. شما در این ابزار به گزارش های متنوعی دسترسی دارید که مورد نیاز هر وبمستری است.

با استفاده از این ابزار می توانیم متوجه شویم که صفحات سایت ما در گوگل بخوبی نمایش داده می شوند یا خیر و در صورتی که مشکل دارد آن مشکل چیست که بتوانیم آن را برطرف کنیم.

اگر شما از طرف گوگل جریمه شده باشید از این ابزار می توانید استفاده کنید و موارد آن را ببینید و آن ها را برطرف کنید.

چرا گوگل سرچ کنسول ؟

گوگل سرچ کنسول گزارشات با اهمیت بالایی به شما می دهد که می توانید با آن متوجه شوید جایگاه صفحات تان در گوگل به چه صورت است و در بازه زمانی مشخص بازدید و کلیک شما افت داشته یا خیر یا از همه مهتر کدام صفحات شما از لحاظ گوگل مشکل فنی دارد و امکان نمایش آن در گوگل نیست و شما باید آن ارور را برطرف کنید. شما همچنین می توانید اطلاعاتی از هک شدن سایت خود بگیرید، و یا یکسری پیغام در ایمیل خود دریافت می کنید اگر از لحاظ فنی هر تغییری در سایت شما بایفتد.

همانطور که گفته شد _ وبمستر تولز _ نام قدیمی سرچ کنسول گوگل است که در سال 2018 از نسخه آزمایشی خارج شد و جایگزین ابزار قدیمی شد. اما هنوز شما بعضی از قسمت ها مثل robots.txt را باید در نسخه قدیمی استفاده کنید که جای نگرانی ندارد. شما در این آموزش با گوگل سرچ کنسول 2019 آموزش می بینید که دارای رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) بهتری نسب به وبمستر تولز است.

 

بررسی گزارش‌های HTML Improvements

ابزار HTML Improvement در سرچ کنسول گوگل به شما مشکلاتی که گوگل هنگام دسترسی و بررسی سایت شما کشف می‌کند را نمایش می‌دهد.ما به شما توصیه می‌کنیم تا صفحه‌ی HTML Improvements در گوگل وبمستر را مشاهده کنید تا بتوانید تغییراتی که درنتیجه‌ی آن رتبه سایت شما بهبود می‌یابد را انجام دهید. این مشکلات مانع از دسترسی و بررسی سایت شما توسط ربات‌های گوگل نمی‌شود ولی حل آن‌ها باعث می‌شود که کاربران تجربه‌ی بهتری نسبت به استفاده از سایت شما داشته باشند و به افزایش میزان بازدیدکنندگان سایت شما کمک می‌کند.برای مثال عنوان و توضیحات متا می‌توانند در صفحه‌ی نمایش نتایج گوگل به نمایش گذاشته شوند و یک متن مفید و توصیفی می‌تواند به افزایش ورود کاربران به سایت شما کمک کند.

 

 

اطلاعات موجود در صفحه‌ی HTML Improvement در گوگل وبمستر

مشکلات موجود در عنوان: از قبیل مشکلاتی که در تگ عنوان وجود دارد مثل صفحاتی با عنوان‌های تکراری و یا جاافتاده.

مشکلات موجود در توضیحات متا: شامل توضیحات تکراری متا و توضیحات گیج‌کننده

محتوای غیرقابل‌بررسی: صفحاتی شامل محتوای غیرقابل‌بررسی مثل فایل‌های رسانه‌ای غنی،عکس‌ها و ویدئو

ازآنجاکه گوگل همیشه سعی دارد تا اطلاعات جامع‌تری از سایت را به شما ارائه دهد، بنابراین اطلاعات موجود در صفحه‌ی html improvement ‌ ممکن است لحظه‌ به‌ لحظه تغییر کند.

 

Rich Cards در سرچ کنسول گوگل چیست؟

 

آخرین باری که به دنبال دستور تهیه یک غذا در تلفن هوشمند خود بودید را به یاد می آورید؟ جستجو درباره زمان های پخش یک فیلم چطور؟

اگر دارای اطلاعاتی درباره دستور تهیه غذا، دوره های آموزشی، فیلم یا یک شغل هستید، این داده ها می توانند به صورت Rich Cards در نتایج جستجو ظاهر شوند. اگر از جمله سئوکارهای حرفه ای بوده و علاقه مند به پیگیری خطاها در این گونه موارد باشید، سرچ کنسول گوگل همان جاییست که می بایست به دنبال این خطاها بگردید.

گزارش این قسمت به شما اعلام می کند که چه Rich Card هایی ایندکس شده و چه خطاهایی در آنها مشاهده شده است.

 

چگونه Rich Cards برای نمایش در گوگل سرچ کنسول ایجاد کنیم؟

 

در حال حاضر نمی توانید برای هر نوع داده ای دست به تولید Rich Cards بزنید. تنها دستورات تهیه غذا، دوره های آموزشی، فیلم ها و مشاغل، جز داده هایی هستند که پشتیبانی می شوند. Rich Cards ها در کنسول جستجوی گوگل از داده های اسکیما برای نمایش هر چه جذاب تر محتوا بهره می برند که این مسئله موجب ارتقا تجربه کاربری در دستگاه های موبایل می شود.

 

گزارشات Rich Cards به بررسی و مانیتور ریچ اسنیپت ها، اسکیما، AMP و ایندکس اپلیکیشن ها می پردازد. بعد از ساخت Rich Cards می توانید از گزارش این قسمت بهره برده و خطاهای احتمالی را مشاهده کنید. اگر خطایی را در رابطه با هر Rich Card مشاهده کنید، به احتمال فراوان Rich Cards مربوطه در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد.

 

Data Highlighter

ابزار Data Highlighter چیست؟

 

اگر از طرفداران سرچ کنسول گوگل هستید، پس با ما نقطه مشترکی دارید. اگرچه ابزار Data Highlighter آنقدرها هم مخفی نباشد، یکی از ابزارهای مورد علاقه ما در سرچ کنسول گوگل است.

 

آیا به عنوان مثال می دانستید که می توانید به صورت مستقیم در این بخش به درجه داده های ساختار یافته بپردازید. یا اینکه بدون کمک از یک برنامه نویس آنها را در سایت خود قرار دهید؟

 

چگونه از ابزار Data Highlighter استفاده کنیم؟

 

اثبات شده است که ریچ اسنیپت ها در افزایش نرخ کلیک در نتایج جستجو موثر هستند. بنابراین کاملا ضروریست تا وبسایت های دارای مطالب، نقد کتاب، وقایع، کسب و کارهای محلی و محصولات از Data Highlighter استفاده کنند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۱
بیژن ابراهیمی

نظرات  (۱)

۰۳ خرداد ۹۹ ، ۲۰:۰۶ سعید گل محمدی

آفرین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی