بهینه سازی سئو

علل استارت نخوردن خودرو- مدیران خودرو

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۳۷ ب.ظ

علل استارت نخوردن خودرو

به گزارش اتو حیدری استارت نخوردن خودرو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای اکثر رانندگان پیش می‌آید. اگر ماشین شما استارت نخورد ، علت های زیادی وجود دارد اما بهتر است برای تصمیم درست از ساده ترین علت ها شروع کنید تا زمان را بیهوده از دست ندهید. با اتو حیدری همراه باشید، تا بیشتر در مورد مشکل استارت نخوردن خودرو صحبت کنیم.

اگر مشکل از استارتر یا اتصالات پشت استارتر باشد هنگام استارت، چراغ های آمپر خاموش یا ضعیف نمی شوند، و فقط صدای تق شنیده می شود .در بیشتر موارد علت استارت نخوردن،خرابی باتری است که با تعویض باتری ماشین این مشکل حل می‌گردد .اگر باتری، استارتر و سیم کشی ماشین همگی سالم بودند، احتمالا موتور ماشین قفل کرده است. اگر می‌خواهید بدانید علت استارت نخوردن ماشین موتور ماشین هست یا نه؟ دنده را در وضعیت 5 قرار دهید و آن را هل دهید، اگر ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نیست، ولی اگر حرکت نکرد، موتور شما قفل شده است. این روش فقط برای گیربکس دنده‌ای کاربرد دارد نه اتومات .گیربکس‌های اتوماتیک به گونه‌ای هستند که وقتی دسته دنده (Lever) در وضعیتR ، یا D  باشد، موتور استارت نمی‌خورد. در صورت خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نمی‌شود و خودرو استارت نمی‌خورد.

 

 

علت‌های قفل شدن موتور

طبق تحقیقات مدیران خودرو علت قفل شدن موتور به سه عامل بستگی دارد.

شکستگی و چسبیدگی یاتاقانها و یا تاقانهای شاطون‌ها

جمع شدن آب زیاد سر پیستون‌ها و محفظه احتراق، که به علت سوختن واشر سر سیلندر است.

شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل

کثیفی فیلتر سوخت

اگر فیلتر سوخت مسدود باشد، بنزین به موتور نمی‌رسد. و این باعث می‌شود ماشین نتواند سوخت مورد نیازش را دریافت کند. فیلترهای سوخت باید هر 15-20 هزار کیلومتر عوض شوند. پس حواستان به تعویض فیلتر سوخت باشد. امروزه به خاطر استفاده از اتانول در بنزین، بسیار کمتر از گذشته شاهد یخ زدگی بنزین در روزهای خیلی سرد زمستان هستیم ولی با این وجود رطوبت هوا می تواند وارد باک خودرو شده و در اثر سرمای محیط به مایع تبدیل شود و بواسطه پمپ بنزین وارد لوله های انتقال سوخت شده و با کاهش دما منجمد شده و باعث مسدود شدن سیستم انتقال سوخت شود. از این رو در فصل سرما و به ویژه در مناطق سردسیر باک بنزین را همیشه پر یا حداقل نیمه پر نگه دارید.

 

 

 باتری خودرو

خالی کردن باتری رایج ترین علت برای استارت نخوردن خودرو می باشد. باتری ماشین به دلایل زیادی دچار این معضل می شود؛ ممکن است شما یکی از چراغ‌های خودرو را برای تمام شب روشن گذاشته باشید یا یکی از سیم‌ها دچار اتصالی شده و باتری را خالی کرده باشد یا حتی ممکن است بخار آب حاصل از کارکرد پیشرانه موجب زنگ زدگی سرباتری‌ها شده و جریان الکتریسیته را مختل کرده باشد.

اگر خود باتری مشکل اصلی باشد در صورت ضعیف بودن باتری در هنگام استارت زدن صدای ضعیف استارتر را خواهید شنید که باتری نمی‌تواند جریان برق کافی برای روشن کردن خودرو را در اختیار آن قرار دهد؛ در این وضعیت اگر به عمل استارت زدن ادامه دهید بعد از مدت کوتاهی صدا ضعیف و ضعیف‌تر شده و در آخر به هنگام استارت زدن هیچ صدایی از داخل پیشرانه نخواهید شنید و حتی صفحه کیلومتر هم خاموش خواهد شد.

 

در این زمان می توانید با استفاده از کابل مخصوص که توانایی انتقال شدت جریان 60 تا 80 آمپر را داشته باشد عمل باتری به باتری را انجام دهید، اگر با این کار خودرو روشن شد، پس مطمئناً می توان گفت باتری شما خالی کرده است، در این صورت اتصالات سر باتری را تمیز کرده و باتری را تعویض کنید. همانطور که اشاره شد ممکن است به دلایلی سرباتری‌ها سولفاته یا دچار زنگ زدگی شوند، در چنین وضعیتی می‌توانید با سولفات مس که ماده‌ای سبز یا فیروزه‌ای رنگ است اتصالات باتری را تمیز نمایید.

سیستم امنیتی خودرو

 

نهایتا بروز مشکل یا به اصطلاح ارور (Error) در سیستم برقی خودرو که به دلایل بسیاری از جمله مشکلات امنیتی رخ می دهد می تواند موجب روشن نشدن خودرو شود. در چنین وضعیتی در بیشتر خودروها مانند MVM و CHERY، ایراد بر روی نمایشگر روبروی راننده نشان داده می شود و اغلب در این موارد باید حداکثر تا 20 دقیقه صبر نمایید تا سیستم امنیتی مجددا اجازه استارت زدن به شما بدهد. خودروهای دارای قابلیت روشن شدن از راه دور یا دارای سیستم تشخیص هویت بیشتر مستعد چنین مشکلات امنیتی هستند.

نتیجه گیری

 

طبق گزارش و تحقیقات انجام شده توسط مدیران خودرو استارت نخوردن خودرو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که رانندگان باهاش مواجهه می‌شوند. که ما در این مقال سعی کردیم شما را با حل این مشکل آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله مناسب‌ترین روش را برای تشخیص استارت نخوردن خودرو خود انتخاب کنید. اتو حیدری از شما برای مطالعه این مقاله سپاس گذار است

 

منبع : اتو حیدری

reference : https://autoheydari.ir/blog/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۱
بیژن ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی