بهینه سازی سئو

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۳۶ ق.ظ

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

در اینجا سعی شده تا با گزینش و بررسی برخی از این اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ، یک راهنما برای کسانی که در این زمینه کنجکاو هستند، ارائه شود. امیدوارم با پرهیز از این  اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ بازاریابی موفق تری داشته باشید.

 

فرض اینکه مخاطبان شما را می شناسند، از اشتباهات ایمیل مارکتینگ

شاید شما یک فرم ثبت نام ایمیلی زیبا طراحی کرده اید و عده ای هم آمده اند و این فرم را پر کرده اند و آدرس ایمیل شان را در اختیارتان قرار داده اند. هنگامی که به طور ناگهانی خبرنامه های ایمیلی را دریافت می کنند، فرستنده را به عنوان اسپمر گزارش می دهند. توجه داشته باشید که اگر مرتبا با اعضای فهرست خود تماس برقرار نمی کنید، گیرندگان قدیمی ایمیل ها شما را تقریبا فراموش کرده اند.

نکته مهم دیگر آن است که ما ایمیلی را می فرستیم و می گوییم: « دکتر کریمی این هفته در کارگاه آموزشی ترفندهای بازاریابی را آموزش می دهد». فرض ما این است که اعضای سایت حتما ایشان را می شناسند. اما این فرض کاملا اشتباه است.

شما در متن هر ایمیلی که می نویسید فرض را بر این بگذارید که دریافت کننده ها به هیچ وجه با شما، برندتان و محصولاتتان آشنا نیستند. در متن ایمیل بسیار مفید و مختصر به تمام اطلاعات لازم اشاره کنید تا امکان کلیک شدن لینک های داخل ایمیل افزایش یابد.

 

۱- استفاده از وردپرس برای اجرای یک لیست ایمیل یا خبرنامه

وردپرس یک بستر قوی با قابلیت ارسال اعلان های ایمیل است. با این حال، برای ارسال خبرنامه الکترونیکی طراحی نشده است. افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که به شما اجازه می دهند بدون بکارگیری یک سرویس بازاریابی ایمیل، خبرنامه بفرستید. استفاده از چنین افزونه هایی برای ساختن لیست ایمیل یک ایده وحشتناک است. زیرا، ارائه دهنده میزبانی وردپرس شما، این را به عنوان سوء استفاده از شرایط و سرویس خود در نظر می گیرد. از طرف دیگر این سرورهای ارسال ایمیل اغلب به صورت درستی پیکربندی نشده اند، محدودیت های سختی دارند و نمی توانند تمام ایمیل های شما را به یک باره ارسال کنند.

تقریبا تمام کاربرانی که با یک افزونه وردپرس یا یک اسکریپت ایمیل شروع به کار ارسال ایمیل تبلیغاتی می کنند، در پایان و پس از اینکه نتایج دلخواهشان را بدست نمی آورند، به سمت ثبت نام در یک سرویس بازاریابی ایمیل مناسب می روند.

اگر قبلا در یک سرویس ایمیل مارکتینگ ثبت نام نکرده اید، زمان آن است که در یک ارائه دهنده خدمات ایمیل معتبر ثبت نام کنید. این کار به شما این اطمینان را خواهد داد که هیچ آدرس ایمیلی را گم نخواهید کرد و ایمیل هایتان همیشه در صندوق پستی کاربرانتان قرار خواهند گرفت. 

 

ارسال ایمیل بدون اجازه، از اشتباهات ایمیل مارکتینگ

قبل از ارسال ایمیل، باید از گیرندگان اجازه بگیرید، به این معنا که افراد از شما درخواست بازاریابی ایمیلی کرده باشند! این کار ساده منجر به شکایات اسپمی کمتر، امکان تحویل بهتر، کاهش مسئولیت قانونی و مهمتر از همه نتایج بهتری در باز شدن و کلیک لینک داخل ایمیل ها می شود.

برای گرفتن اجازه فقط کافیست کاری کنید که خود مخاطب آدرس ایمیلش را به شما بدهد. این کار بسیار ساده است، بدین صورت که در سایت مطلبی ارزشمند را برای دانلود قرار می دهید و از او می خواهید آدرس ایمیل خود را وارد کند تا لینک دانلود برایش ارسال شود.

البته پس از آنکه مخاطب اجازه داد و ایمیل هایی برایش ارسال شد بهتر است که باز این امکان وجود داشته باشد که مخاطب بتواند عضویتش را لغو کند، تا دیگر ایمیلی دریافت نکند.

اگر قصد دارید ایمیل خود را بدون انجام تست ارسال نمایید، شاید بهتر است اصلا هیچ ایمیلی برای کاربران‌تان ارسال نکنید! انجام تست A/B و یا ارسال دو نسخه از یک ایمیل، می‌تواند راه مناسبی برای دستیابی به یک قالب مناسب برای کمپین‌های آینده شما باشد.

 

۲- اشتباه گرفتن ابزار اشتراک وبلاگ با لیست ایمیل

یکی از اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ و تصورات غلط رایج در میان کاربران وردپرس، این است که ابزارهای اشتراک وبلاگ را با یک لیست ایمیل اشتباه می گیرند.

افزونه هایی مانند JetPack یا سرویس هایی مانند Feedburner این امکان را فراهم کرده اند که کاربرانتان پست های وبلاگ شما را از طریق ایمیل دریافت کنند. با این حال، این افزونه ها واقعا یک لیست ایمیل نیستند، زیرا:

  • شما نمی توانید با استفاده از این ابزار، خبرنامه های ایمیل خصوصی به کاربران خود ارسال کنید.
  • شما لیست مخاطبین خودتان را ندارید.
  • هیچ مدیریت تماس، تجزیه و تحلیل پیشرفته، و یا هر امکانات دیگری وجود ندارد.
  • شما نمی توانید به طور موثر از چنین ابزارهایی برای گرفتن ایمیل های بیشتری استفاده کنید.
  • اگرچه با استفاده از چندین فرم Optin (انتخاب)، میزان ثبت نام ایمیل خود را بالا می برید، اما استفاده بیش از حد فرم Optin (انتخاب) می تواند اثر منفی نیز داشته باشد. شما باید یک تعادل بین تعداد معقول از فرم Optin (انتخاب)ها و تجربه کاربر پیدا کنید.

به عنوان مثال، استفاده از فرم های پنجره ای، کشویی، دروازه خوش آمدید، به صورت همزمان در یک صفحه می تواند کاربران را آزار دهد. تجربه بد کاربر نه تنها از بازدید از وبسایت شما جلوگیری می کند، بلکه می تواند تاثیر منفی روی فروش و سئو سایتتان داشته باشد.

ترکیبی از یک فرم استاتیک (نوار کناری یا خطی) و یک شکل پویا (کشویی، دروازه خوش آمد گویی یا پنجره) می تواند نسبتا مناسب باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۱
بیژن ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی